Hakkâri’de Zap Suyu üzerinde inşa edilen ve kent merkezine ulaşımda önemli rahatlama sağlaması beklenen yeni Depin Köprüsü, açılışının ardından yeniden gündem oldu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla gerçekleştirilen toplu açılış töreninde hizmete açılan köprü, Bakan’ın kentten ayrılmasının ardından beton bariyerlerle yeniden trafiğe kapatıldı.
Karayolları yetkilileriyle yapılan görüşmelerde, köprünün yaklaşık bir buçuk ay önce kurumlarına teslim edildiği ve teknik açıdan kullanıma hazır olduğu belirtildi. Yüklenici firma yetkilileri ise köprü ve bağlantı yollarındaki çalışmaların yaklaşık 7 ay önce tamamlandığını, geçici kabul işlemlerinin yapılarak projenin teslim edildiğini ifade etti.
Edinilen bilgilere göre, Hakkâri’ye giriş çıkışlarda yıllardır kullanılan mevcut kontrol noktası eski köprü üzerinde bulunuyor. Yeni köprünün hizmete alınabilmesi için güvenlik kontrol noktasının da yeni güzergâha taşınması gerekiyor. Ancak aradan geçen süreye rağmen yeni kontrol noktasının oluşturulmaması nedeniyle köprü girişine beton bariyerler yerleştirildiği belirtiliyor.
Milyonlarca liralık yatırımın tamamlanmasına rağmen köprünün vatandaşın kullanımına açılamaması kentte tartışma konusu oldu. Özellikle açılışı yapılan bir yatırımın kısa süre sonra yeniden kapatılması, vatandaşların tepkisini çekti.
Hakkârililer, yeni köprü ve bağlantı yollarının tamamlanmış olmasına rağmen neden aktif olarak kullanılamadığının kamuoyuna açıklanmasını isterken, ilgili kurumların sorunu bir an önce çözüme kavuşturmasını bekliyor.
Kentin yeni giriş güzergâhı olarak planlanan Depin Köprüsü’nün ne zaman tam anlamıyla hizmete açılacağı ise şimdilik belirsizliğini koruyor.